Promocja – wyraz który towarzyszy nam praktycznie na co dzień. Starczy wstąpić do pierwszego lepszego sklepu, z półek, zewsząd przywołują słowa „promocja”. Słysząc tenże termin w pierwszej chwili mamy skojarzenie z obniżką cenową. Promocja to jednakże nie tylko sprzedaż po korzystnych cenach wyselekcjonowanych towarów i nie ogranicza się ona jedynie do sprzedaży (chociaż musimy powiedzieć iż „Pani Promocja” została najbardziej zadomowiona dokładnie w sklepach). Jednak bywają to oddziaływania o szerszym wachlarzu możliwości.
Zależnie od kierunku
firmy mogą to być rozmaite akcje, począwszy od sponsoringu imprez sportowych lokalnych a nawet ogólnopolskich czy międzynarodowych po skromniejsze formy, są to: jakiś terminarz z logo firmy bądź długopisy reklamowe z danymi biznesu jak adres i telefon. Umieszcza się je w miejscach gdzie najczęściej mamy kontakt z nabywcą, dla przykładu w sekretariacie.
Jeśli uważasz, że opisywany tu tekst jest cenny i poszukujesz czegoś pokrewnego, to kliknij jeszcze ten odnośnik, a przeczytasz więcej informacji kieliszki do białego wina!
Pytanie brzmi – w jaki jeszcze sposób zaopatrzyć klientów w nasze reklamowe długopisy? (długopisy metalowe Logopen) Może to wyglądać tak, iż dodawać długopisy do przesyłek wysyłanych do klienta z nabytym towarem. Klient kupuje w naszym sklepie zdalnym dowolną ilość zeszytów (dajmy na to 20), i do tak znacznego zamówienia dołączamy nasz prezent. Można także długopisy z nadrukiem ulokować w kubkach na ladzie recepcji, tak żeby każdy konsument mógł sobie zabrać długopis dla siebie. Będzie on miło kojarzył naszą firmę, a jej dane kontaktowe będzie miał zawsze „pod ręką”.
Autor: 24oranges.nl
Źródło: http://www.flickr.com
Dobrze zrealizowana kampania promocyjna może rozpropagować przedmiot popularny a przez to wypromować biznes czy renomę. Modelowym przykładem może być tutaj kubek znanej rozgłośni radiowej.
Kubeczek ten z logotyp nadawcy jest elementem szerszej kampanii reklamowej budującej renomę. Umożliwia radiosłuchaczom utożsamiać się ze swą ukochaną stacją. By go mieć radiosłuchacz musi się trochę wysilić, przez co obiekt ów daje właścicielowi poczucie elitarności, a wiemy iż większa część z nas kiedy niekiedy pożąda poczuć się wyjątkowo.
Oczywistością jest że same długopisy – nawet najpiękniejsze – to za mało. Za nimi musi iść skojarzenie ze świetną jakością ale to już odrębny temat, tyczy się w wyższym stopniu przeżycia w warunkach rywalizacji aniżeli samej wyłącznie promocji.
Autor