Informacje promocyjne w sieci internetowej nie mają szans zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie teraz

W dobie kompresowania wszelkiego typu treści coraz częściej zadajemy sobie pytanie, czy zapis ich na papierze jest nam jeszcze potrzebny? W podróż, zamiast czterech powieści, bierzemy tablet z wielotomową biblioteką. Korzystanie z gazet niejednokrotnie zastępujemy przeglądaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są przywiązani do wydrukowanych tekstów. Czy jest ewentualność, by przestano korzystać z druku?

Bilboard

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej szansy. Nie chodzi tu tylko o książki, ale również o druk użytkowy, np. na potrzeby reklamy. Usługa druku intensyfikuje się i coraz częściej możemy spotkać promocyjne na ubraniach, torbach czy też innych gadżetach. Baner reklamowy na witrynie internetowej przyciąga spojrzenie o wiele mniej, niż wydrukowany afisz powieszony przy ruchliwej ulicy – .

W teraźniejszej czasoprzestrzeni intensywnego dostępu do danych, coraz częściej staramy się uciec od reklam, a dotykalne ulotki są czymś fizycznym, co ciężej obejść od treści wyświetlanych na witrynach internetowych. Wypromowanie produktu jest coraz bardziej trudne, bo rynek przepełniony jest rozmaitymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza pozycji druku na przestrzeniach zachodnich pokazała, że producenci idą w kierunku druku zachęcającego. Nawet wydruk (drukarki poleasingowe) na kartkach papieru będzie zmuszony zawierać atrakcyjne potencjalnego kupca elementy, tj. króciutka opowiastka, barwny komiks czy też intrygująca krzyżówka na odwrocie informacji o firmie.

Miejski baner reklamowy też zapewne przeżyje przemianę i przekształci się w ciekawe dzieło sztuki. Nie zarzucimy kopiowania na rzecz oryginalnego malarstwa, jednakże wiedza, że wirtualny świat zawsze będzie można odłączyć, na pewno zachęci działy promocji do ciągłego fizycznego unaoczniania idei promowanych produktów.

Druk nie zginie, choć nie będzie już nigdy jedyną metodą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny zwyczaj wypatrywania gazeciarza, który kojarzymy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użyDruk (zobacz http://www.studioprinter.pl/druk-wielkoformatowy/)y się zmienił od tamtego momentu i będzie nadal podlegał rozwojowi. Możliwe, że coraz częściej wykorzystywane drukarki 3D przemienią płaskie billboardy w obiekty przestrzenne. Jest to coraz częściej stosowana praktyka.