Zdecydowanie szata ozdobi każdy produkt, dlatego tak istotne jest, ażeby pamiętać o jak najlepiej zaprojektowaniach opakowaniach

Opakowania produktów są coraz ważniejsze w działaniach komunikacyjnych. Ma to miejsce przykładowo przy okazji stale rosnących samoobsługowych form sprzedaży. Jednocześnie, jak reklama i pozostałe formy promocji mają działać na klienta bardziej w odległości czasowej i psychologicznej, to opakowanie działa konkretnie, w miejscu sprzedaży.

Aktualnie, jednym z najbardziej pewnych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest najbardziej profesjonalne wykreowanie i wypromowanie produktu. Kapitalizm oraz gospodarka wolnorynkowa, w jakiej spora ilość producentów działa na tym samym rynku i produkuje identyczny produkt, powoduje, że wyróżnienie konkretnego produktu jest bardzo potrzebne.

I to na każdym poziomie, nawet pakowanie saszetek ma znaczenie. Każdy produkt ma właściwie ograniczoną ilość czasu, aby zwrócić na siebie uwagę potencjalnego konsumenta, który przechadza się alejką w supermarkecie. To znaczy, że opakowanie musi rzeczywiście silnie działać na wzrok oraz na zmysł dotyku. Kiedy projektujemy opakowanie musimy pamiętać o 3 najważniejszych funkcjach .

Czy masz kłopot z odnalezieniem intrygujących danych na prezentowany temat? Jeśli tak, to nie przejmuj się, tylko prześledź treść (http://www.kesbet.pl/produkty/slupki-parkingowe-betonowe/), a z pewnością się nie zawiedziesz.

Pierwsza z funkcji – ochronna, jest bardzo istotna, niezbędna, żeby produkt był solidny, jednakowoż dzisiaj ważniejsze są dwie pozostałe funkcje – użytkowa i reklamowa.

Wartość użytkowa opakowania to z pewnością podniesienie estetyki i jakości danego produktu. Jednocześnie, takie opakowanie po zużyciu produktu pozostanie w domu konsumenta i otrzyma tak zwane „drugie życie”. Umożliwia to na częstszy kontakt konsumenta z marką, bardziej znaczną świadomość jej istnienia, a również wzrost rozpoznawalności produktu(polecamy drukarki do etykiet) spośród konkurencji. Z innej strony użyte kolory i typografia bardzo zapadają w pamięć, jednak tu już wchodzimy na obszar następnej funkcji opakowania – reklamowa.

Tego typu funkcja ma za zadanie, aby wyróżnić produkt, umożliwiają to elementy werbalne, czyli slogan, etykieta, oraz niewerbalne, czyli symbole, kształt i grafika. Dzisiaj, jak przekonują specjaliści, bardziej pewnie działają elementy niewerbalne, ponieważ znaczna ilość informacji, jakie odbiera człowiek dostaje się do niego właśnie tą drogą. To właśnie one najmocniej wpływają na opinie i postawy, a co najważniejsze, na decyzje o zakupie. Pamiętajmy więc, aby o opakowaniu myśleć podobnie, jak o produkcie. Bo co z tego, że mamy najlepszy produkt, jak nikt go nie wybiera przez źle zaprojektowane opakowanie. Szata może nie zdobi człowieka, lecz opakowanie z pewnością zdobi każdy produkt.