Zdecydowanie szata ozdobi każdy produkt, dlatego tak istotne jest, ażeby pamiętać o jak najlepiej zaprojektowaniach opakowaniach
I to na każdym poziomie, nawet pakowanie saszetek ma znaczenie. Każdy produkt ma właściwie ograniczoną ilość czasu, aby zwrócić na siebie uwagę potencjalnego konsumenta, który przechadza się alejką w supermarkecie. To znaczy, że opakowanie musi rzeczywiście silnie działać na wzrok oraz na zmysł dotyku. Kiedy projektujemy opakowanie musimy pamiętać o 3 najważniejszych funkcjach .
Czy masz kłopot z odnalezieniem intrygujących danych na prezentowany temat? Jeśli tak, to nie przejmuj się, tylko prześledź treść (http://www.kesbet.pl/produkty/slupki-parkingowe-betonowe/), a z pewnością się nie zawiedziesz.
Pierwsza z funkcji – ochronna, jest bardzo istotna, niezbędna, żeby produkt był solidny, jednakowoż dzisiaj ważniejsze są dwie pozostałe funkcje – użytkowa i reklamowa.
Wartość użytkowa opakowania to z pewnością podniesienie estetyki i jakości danego produktu. Jednocześnie, takie opakowanie po zużyciu produktu pozostanie w domu konsumenta i otrzyma tak zwane „drugie życie”. Umożliwia to na częstszy kontakt konsumenta z marką, bardziej znaczną świadomość jej istnienia, a również wzrost rozpoznawalności produktu(polecamy drukarki do etykiet) spośród konkurencji. Z innej strony użyte kolory i typografia bardzo zapadają w pamięć, jednak tu już wchodzimy na obszar następnej funkcji opakowania – reklamowa.