Skuteczne metody reklamy i promocji używane przez sklepy, wykaz zalet gazetek reklamowych.

Walka marketów o klienta jest coraz mocniejsza, każdy będzie chciał, żeby właśnie do jego sklepu trafiło odpowiednio dużo kupujących. Dzisiaj na handlowym rynku robi się coraz ciaśniej, konkurują między sobą największe sieci handlowe, ale również małe sklepiki – i każdy chce jak najwięcej zgarnąć dla siebie z tego ogromnego tortu.

Gazetki promocyjne
Sklepy stosują również różnorakie metody reklamy i promocji, jakie tak naprawdę sprowadzają się do jednej rzeczy, to znaczy zaproszenia kupującego do sklepu (porównaj ceny).

Hej, sprawdź to przetworniki temperatury, jeśli dotąd nie wiesz o tej atrakcyjnej stronie a zobaczysz, że okaże się ona dla Ciebie bardzo użyteczna.

A gdy ten znajdzie się już w sklepie, to raczej coś w nim zakupi. Dlatego też obecnie sklepy kładą największy nacisk na to, żeby skusić klientów do kupowania właśnie u nich.

Dla zwiększenia lojalności tworzone są więc najróżniejsze konkursy, gromadzenie punktów które później można wymienić na jakąś nagrodę czy okresowe promocje określonych produktów. Często promowane towary sprzedaje się bardzo tanio, lecz klienci, którzy po nie przyjdą zrobią jednocześnie sporo innych zakupów, i koniec końców tego typu akcja przyniesie zysk.

Lecz klienci muszą skądś czerpać informacje o interesujących promocjach, a idealnie będą się do tego nadawać aktualne gazetki. Jak pokazują badania, ich skuteczność jest niezwykle wysoka, trudno więc być zdziwionym, że są bardzo często wykorzystywane.

Zasadza funkcjonowania gazetek jest bardzo przejrzysta, sklep umieszcza w nich sporo informacji o planowanych promocjach i przecenach w najbliższym czasie. W dużej części sklepów gazetki są wydawane regularnie, na przykład co tydzień, i w takich właśnie cyklach organizuje promocje na wybrane produkty.

Gazetka promocyjna
Ogromnym plusem promocyjnych gazetek jest metoda ich dystrybucji. Oczywiście są one dostępne w sklepach, ale również często są wrzucane do pocztowych skrzynek na osiedlach które przylegają do danego sklepu. Jak wskazują wyniki badań, osoby, które taką gazetkę znajdą w skrzynce najczęściej do niej zaglądają, i jeśli znajdą coś ciekawego, to z pewnością do danego sklepu zajrzą przy okazji najbliższych sprawunków.