Współczesny konsument ma do dyspozycji tak dużą ilość usług i towarów, że często nie jest przywiązany do danej marki, a po prostu wybiera tak, jak mu jest wygodnie. Zresztą trudno się dziwić, że tak jest, skoro oferta większości firm jest bardzo podobna, zarówno jeśli będzie chodzić o ceny jak i o jakość. Niektórzy konsumenci przywiązują się do pewnych marek i będą do nich wracać, ale zdecydowana większość nie postępuje w taki sposób.
Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
I tu zaczynają mieć pole do popisu specjaliści od spraw marketingowych, próbując zapewnić lojalność jak największej ilości konsumentów. Stoją za tym wieloletnie badania, które jasno pokazały, że zatrzymanie obecnego klienta jest kilkukrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Dodatkowo, zadowolony z owocnej współpracy klient firmę na pewno poleci, a to z kolei będzie się przyczyniało do pozyskania następnych osób które zechcą skorzystać z propozycji firmy. Dlatego też coraz więcej firm wydaje znaczne kwoty na to, żeby jak największą liczbę klientów przywiązać do marki, na przykład przez rozmaite programy lojalnościowe.
Może Cię zainteresować – wsparcie sprzedaży
Programy te są jednym z najskuteczniejszych narzędzi nowoczesnego handlu. Ich główną zaletą jest szybkie i sprawne zbudowanie dużej grupy wiernych klientów, co przekłada się równocześnie na zyski ze sprzedaży. Rzecz jasna nie uda się zrobić jednej formy programu skierowanego do rozmaitych branż i grup odbiorców, z tego też powodu każde z wdrożeń powinno być poprzedzone dokładnymi badaniami.
Przedstawione w powyższym tekście informacje są naprawdę warte zainteresowania, jednak kliknij także ten użyteczny tekst (https://maszyny-tmc.pl/) – on z pewnością również Cię zainteresuje.
Niektóre firmy same się za to zabierają, z większym lub mniejszym skutkiem, z kolei inne wolą zlecić to zawodowcom, którzy pracują przy takich rzeczach od lat. Przekazanie kompleksowej obsługi tego typu programów na zewnątrz ma sporo zalet, największe sieci handlowe bardzo często korzystają z takich możliwości.
Źródło – karty lojalnościowe
Autor: Neil Turner
Źródło: http://www.flickr.com
Po pierwsze można korzystać wtedy z dużego doświadczenia firmy która będzie obsługiwała program, popartego niekiedy wieloma udanymi wdrożeniami. Kompleksowa obsługa takich programów odbywa się na wielu płaszczyznach, często będzie również wymagać odpowiednich programów komputerowych, i to właśnie firmy zajmujące się ich wdrażaniem będą zapewniać.