Jakim sposobem zdrowo karmić dzieci?

Ażeby nasze dzieciaki rosły i rozwijały się zdrowo, musimy jeszcze sporo zmienić w ich jadłospisie. Poniżej porady żywieniowe dla dzieciaków w trzecim i drugim roku życia.

O żywieniu bobasów wiesz wiele. A o diecie dzieciaków w kolejnych dwóch latach życia? W tym przypadku jest gorzej. Natomiast ostatnie badania wykazały, że dieta maluchów w drugim jak też trzecim roku życia odległa jest od ideału. Nie dosyć, że wiele smyków ma niedostatki żelaza (zwiększa to zagrożenie wystąpienia anemii) jak też wapnia (dzieci otrzymują tylko 60–70% zalecanej ilości), to w ich diecie jest za mało cynku i miedzi. Za to nazbyt dużo białka, tłuszczy zwierzęcych, cukru i soli, a zbyt mało produktów dostatnich w drogocenne wielonienasycone kwasy tłuszczowe (ryb morskich).

Namawiamy – naciśnij to (www.gastrocentrum.pl/kuchnia/obrobka-termiczna/grille-gastronomiczne/elektryczne) i przenieś się na inną naszą stronę. Tam oczekują na Ciebie świeżutkie i rzetelne artykuły.

Dokładnie dlatego grupa ekspertów w dziedzinie pediatrii oraz karmienia wypracowała nowe zalecenia. Zdrowa żywność dla dzieci: Wpisz do jadłospisu pieczywo a także Produkty zbożowe z pełnego przemiału. Małe dzieci nie muszą spożywać jedynie pieczywa białego (szczególnie bułeczek). W ich jadłospisie muszą odnaleźć się bułki oraz chleb razowy (dobrze wypieczony), pieczywo z mąką orkiszową, brązowy ryż, a prócz kaszy manny też inne kasze (jęczmienna, kukurydziana) a także płatki owsiane.

Nissan

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Do domowych wypieków najlepsza jest mąka bio. Jarzyny duś na parze, serwuj w zupach bądź w formie surówki. Ze strączkowych (grochu) przygotowuj purée. Mają bez liku składników mineralnych, białko roślinne jak też błonnik. Owocami zastępuj słodkości, serwuj je jako deser.

W jadłospisie dziecka musi znaleźć się mleko oraz jego przetwory. Mieści ono łatwo przyswajalny wapń, magnez oraz białko.

W tym tekście znajdziesz ciekawe informacje, ale odszukaj także (http://www.sportwheels.pl/pol_m_Producenci_PROLINE-3916.html) inne teksty na ten temat. Zapewne będą fascynujące.

Maślanka jak też jogurt są łatwostrawne jak też bogate w bakterie kwasu mlekowego.