Jakim sposobem zdrowo karmić dzieci?

Ażeby nasze dzieciaki rosły i rozwijały się zdrowo, musimy jeszcze sporo zmienić w ich jadłospisie. Poniżej porady żywieniowe dla dzieciaków w trzecim i drugim roku życia.


O żywieniu bobasów wiesz wiele. A o diecie dzieciaków w kolejnych dwóch latach życia? W tym przypadku jest gorzej. Natomiast ostatnie badania wykazały, że dieta maluchów w drugim jak też trzecim roku życia odległa jest od ideału. Nie dosyć, że wiele smyków ma niedostatki żelaza (zwiększa to zagrożenie wystąpienia anemii) jak też wapnia (dzieci otrzymują tylko 60–70% zalecanej ilości), to w ich diecie jest za mało cynku i miedzi. Za to nazbyt dużo białka, tłuszczy zwierzęcych, cukru i soli, a zbyt mało produktów dostatnich w drogocenne wielonienasycone kwasy tłuszczowe (ryb morskich). Dokładnie dlatego grupa ekspertów w dziedzinie pediatrii oraz karmienia wypracowała nowe zalecenia. Zdrowa żywność dla dzieci: Wpisz do jadłospisu pieczywo a także Produkty zbożowe z pełnego przemiału. Małe dzieci nie muszą spożywać jedynie pieczywa białego (szczególnie bułeczek). W ich jadłospisie muszą odnaleźć się bułki oraz chleb razowy (dobrze wypieczony), pieczywo z mąką orkiszową, brązowy ryż, a prócz kaszy manny też inne kasze (jęczmienna, kukurydziana) a także płatki owsiane.


Nissan
Oprawcowane przez: Nacho
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Różne notki

Taśmy z nadrukami przydające się podczas wykonywania różnego gatunku prac przemysłowych

taśma z nadrukiem
Oprawcowane przez: Republic of Korea
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Podczas przeprowadzania różnego gatunku prac potrafią się przydawać specjalne taśmy. Dotyczy to tak robót budowlanych i remontowych, niczym i wykończeniowych i przeprowadzkowych. Potrafią one być także stosowane podczas bardziej gruntownych prac porządkowych i przygotowywania paczek do nadania ich na poczcie lub przewozu w czasie przeprowadzki.


Do domowych wypieków najlepsza jest mąka bio. Jarzyny duś na parze, serwuj w zupach bądź w formie surówki. Ze strączkowych (grochu) przygotowuj purée. Mają bez liku składników mineralnych, białko roślinne jak też błonnik. Owocami zastępuj słodkości, serwuj je jako deser.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.