Jakie jest znaczenie dobrych emocji w relacjach na linii firma klient.

W czasach silnej konkurencji między przedsiębiorstwami o zwiększenie udziału w rynku danych usług i produktów, czynnikiem warunkującym nie dość, że dobrą kondycję firmy, lecz niekiedy nawet jej przeżycie wśród konkurencji, jest satysfakcjonująca jakość obsługi klienta.


Dotyczy to zarówno relacji biznesowych miedzy kontrahentami, jak i poziomu obsługi klienta indywidualnego, z którym stosunki handlowe są znikome, czasem nawet tylko jednorazowe. Nie zmienia to faktu, że również i taki kontrahent powinien być odpowiednio potraktowany, gdyż w dużej mierze może się on przyczynić do rozpropagowania korzystnej albo niekorzystnej opinii o firmie. A skuteczność oddziaływania popularnie nazwanego marketingu szeptanego, polegającego właśnie na osobistych wymianach informacji pomiędzy potencjalnymi klientami, jest obecnie nie do przecenienia.
call-center


Prowadzone zwykle przez przedsiębiorstwo badania marketingowe mają na celu potwierdzić lub zweryfikować trafność stosowanej strategii przedsiębiorstwa i obejmują badanie produktu bądź usługi, badanie rynku w tym głównie bezpośredniej konkurencji oraz badanie wybranych form reklamy. Wciąż niewiele firm skupia się nad tym, jak ich relacje z indywidualnym klientem wpływają na obraz, a w konsekwencji na poziom sprzedaży i w dalszej perspektywie na całą kondycję firmy. To bardzo duże zaniedbanie, gdyż większość firm funkcjonujących na rynku działa właśnie w oparciu o potrzeby klientów indywidualnych.

1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.