Jakie jest znaczenie dobrych emocji w relacjach na linii firma klient.

W czasach silnej konkurencji między przedsiębiorstwami o zwiększenie udziału w rynku danych usług i produktów, czynnikiem warunkującym nie dość, że dobrą kondycję firmy, lecz niekiedy nawet jej przeżycie wśród konkurencji, jest satysfakcjonująca jakość obsługi klienta.


Dotyczy to zarówno relacji biznesowych miedzy kontrahentami, jak i poziomu obsługi klienta indywidualnego, z którym stosunki handlowe są znikome, czasem nawet tylko jednorazowe. Nie zmienia to faktu, że również i taki kontrahent powinien być odpowiednio potraktowany, gdyż w dużej mierze może się on przyczynić do rozpropagowania korzystnej albo niekorzystnej opinii o firmie. A skuteczność oddziaływania popularnie nazwanego marketingu szeptanego, polegającego właśnie na osobistych wymianach informacji pomiędzy potencjalnymi klientami, jest obecnie nie do przecenienia.
call-center


Prowadzone zwykle przez przedsiębiorstwo badania marketingowe mają na celu potwierdzić lub zweryfikować trafność stosowanej strategii przedsiębiorstwa i obejmują badanie produktu bądź usługi, badanie rynku w tym głównie bezpośredniej konkurencji oraz badanie wybranych form reklamy. Wciąż niewiele firm skupia się nad tym, jak ich relacje z indywidualnym klientem wpływają na obraz, a w konsekwencji na poziom sprzedaży i w dalszej perspektywie na całą kondycję firmy. To bardzo duże zaniedbanie, gdyż większość firm funkcjonujących na rynku działa właśnie w oparciu o potrzeby klientów indywidualnych.


Wobec tego badanie satysfakcji klientów powinno stać się jednym z najistotniejszych pomiarów prowadzonych systematycznie, jako wytyczna na obranie odpowiedniej polityki w zakresie nie tylko jakości i koszyka produktów, ale głównie pod względem relacji na linii klient i firma. Badania te umożliwiają przede wszystkim dopasowanie działań do oczekiwań klientów. We współczesnym modelu biznesowym, gdzie raczej ciężko jest rywalizować na płaszczyźnie produktowej, trzeba dołożyć starań, żeby istotną wartością dodaną wyróżniającą firmę od innych były dobre emocje związane z obsługą klienta.
2017-09-18 06:46
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.