Jak się sprawuje Ford Focus MK2? Jakie ma regularnie spotykane mankamenty, co się w nim może zepsuć?

Ford Focus w wersji MK2 zadebiutował w 2005 roku. Opinie o tym aucie mogły być skrajnie odmienne, mnóstwo osób było zachwyconych, druga część twierdziła o ogromnym rozczarowaniu. Tak naprawdę ten typ Focusa przyzwyczaił do podobnych modeli pochodzących od konkurencji. Trochę szkoda, bo piękne nadwozie rekompensowało nawet mnóstwo awarii poprzedniej wersji…

Zmieniło się też środek samochodu, stało się bardziej klasyczne. Musimy jednak przyznać, że ulepszyła się za to jakość materiałów, wybrano lepsze wyposażenie. Pojazd ten odziedziczył po poprzedniku bardzo dużo elementów. Przede wszystkim pozostało doskonałe, ale niestety drogie w naprawie zawieszenie i wspaniałe właściwości jezdne. Niestety, auto od samej premiery wykazywał liczne problemy, sprawiały one potrzebę korzystania z serwisów. Mogły pojawić się problemy z wycieraczkami, błyskawicznie pokazywała się korozja. Normalną sytuacją były zwarcia instalacji elektrycznej. Mnóstwo części do Forda Focus trzeba było wymienić.

Różne notki

Jak często wymieniać filtry w aucie? Przewodnik dla każdego człowieka

samchód na drodze
Oprawcowane przez: Joe Hunt
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Filtry to podstawowe części eksploatacyjne każdego samochodu, natomiast ich regularna wymiana jest zadaniem każdego posiadacza pojazdu. Często jednak występują nieścisłości, kiedy dokonywać wymiany filtrów i jak to zrobić? Zapraszamy zatem do lektury naszego krótkiego przewodnika.


koło z oponą od samochodu
Oprawcowane przez: Michael Sheehan
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
A jakie awarie są skorelowane z silnikiem? Niestety, ale auta odziedziczyły po wcześniejszym modelu problem z zapasowymi alternatorami. Całe szczęście, ale - szczegóły tu... już zdecydowanie z mniejszą częstotliwością mogą wystąpić problemy z awariami cewek zapłonowych. W niektórych przypadkach jest to sprawione zupełnie niskim wiekiem auta. W odpowiednich silnikach występują też problemy z dostaniem się wody do świec. Niestety, to nie wszystko jeśli chodzi o problemy. Mogą irytować klapki w kolektorach, jakie głośno hałasują, więc wielu kierowców odpina po prostu przewód podciśnienia, aby klapki mogły być otwarte na stałe.
1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.