Sam billboard to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze konkretna wiedza, aby go dobrze wyeksponować

Jaki billboard spowoduje, że reklama będzie skuteczna? W jaki sposób stworzyć taki rodzaj billboardu, który zagwarantuje właściwą skuteczność? Mnóstwo osób, które zajmują się projektowaniem reklam zewnętrznych za najistotniejsze uważa kierowanie się gustem, kreatywnością czy ciekawą oprawą, po drodze jednak nie pamiętając o pierwotnym zadaniu billboardu, czyli, żeby sprzedać, trzeba umieć przykuć wzrok, przekaz reklamowy musi zapaść w pamięć. W ten sposób został najlepiej zaprojektowany billboard.


biollboard
Oprawcowane przez: Mike Linksvayer
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Pamiętajmy więc, że potrzebna jest podstawowa wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak spostrzegamy, a jednocześnie o tym, w jakim miejscu konkretna reklama musi zostać umieszczona - . Dostrzeżenie reklamy umieszczonej na zewnątrz ma w tak naprawdę charakter zmienny. Klient jest w ruchu, więc - można tutaj znaleźć - oddziałowują na jego postrzeganie prawa związane z sytuacją obiektów ruchomych. Taka więc percepcja rządzi się własnymi prawami, zgoła innymi niż na przykład percepcja reklamy w prasie. Powinniśmy również pamiętać, iż spora część billboardów zamontowana musi być pod kątem, co znacząco zakłóca odbiór przekazu reklamowego.

Istotne więc, aby dobrać odpowiednie rozmiary czcionek i wielkości obiektów. Najistotniejszym błędem w tego typu przekazie reklamowym są przykładowo zbyt małe kontrasty. Litery które się poruszają więc mogą zlewać się z tłem, więc (zobacz poprzednia strona) przekaz staje się zaburzony. Odmienne, niezwykle istotne zasady kontrastu w takiej reklamie to bez wątpienia pora roku o obiekty, które znajdują się za billboardem - więcej informacji tutaj. Powinniśmy pamiętać, że potencjalny klient, który
billboard
Oprawcowane przez: FaceMePLS
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
powierza nam zrobienie takiej reklamy pragnie, aby była ona zauważona nie tylko w godzinach porannych i popołudniowych, ale też po zmroku. Nawet, gdy tego typu reklama będzie oświetlona to w końcu pozostają miejsca mniej widoczne.


Tworząc więc przekaz reklamowy na jesień i zimę nie zapominajmy, by odpowiednio kontrastowała ona z tłem. Z drugiej strony, projektowanie reklamy na wiosnę i lato też ma pewne wymogi, tego typu reklama musi być dobrze dostrzegalna w intensywnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wskazówkach, bo billboard zapewnia wiele możliwości, warto więc je wykorzystać.
2018-06-21 19:16
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.