Zdecydowanie szata ozdobi każdy produkt, dlatego tak istotne jest, ażeby pamiętać o jak najlepiej zaprojektowaniach opakowaniach

Opakowania produktów są coraz ważniejsze w działaniach komunikacyjnych. Ma to miejsce przykładowo przy okazji stale rosnących samoobsługowych form sprzedaży. Jednocześnie, jak reklama i pozostałe formy promocji mają działać na klienta bardziej w odległości czasowej i psychologicznej, to opakowanie działa konkretnie, w miejscu sprzedaży.

Aktualnie, jednym z najbardziej pewnych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej jest najbardziej profesjonalne wykreowanie i wypromowanie produktu. Kapitalizm oraz gospodarka wolnorynkowa, w jakiej
Opakowanie chusteczek potrzebne w czasie alergii
Oprawcowane przez: Mike Linksvayer
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
spora ilość producentów działa na tym samym rynku i produkuje identyczny produkt, powoduje, że wyróżnienie konkretnego produktu jest bardzo potrzebne.

I to na każdym poziomie, nawet pakowanie saszetek ma znaczenie. Każdy produkt ma właściwie ograniczoną ilość czasu, aby zwrócić na siebie uwagę potencjalnego konsumenta, który przechadza się alejką w supermarkecie. To znaczy, że opakowanie (TOP-FOL) musi rzeczywiście silnie działać na wzrok oraz na zmysł dotyku. Kiedy projektujemy sprawdź stronę musimy pamiętać o 3 najważniejszych funkcjach . Pierwsza z funkcji – ochronna, jest bardzo istotna, niezbędna, żeby produkt był solidny, jednakowoż dzisiaj ważniejsze są dwie pozostałe funkcje – użytkowa i reklamowa.

Różne notki

W jaki sposób zauważalnie powiększyć rozpoznawalność naszego przedsiębiorstwa?

Baner
Oprawcowane przez: http://www.sxc.hu
Na podstawie danych z: http://www.sxc.hu
Nie od dziś wiadomo, że szeroko rozumiany marketing jest w stanie pokaźnie wywrzeć wpływ na stan finansów w naszej firmie. Mimo że dla wielu z nas taki fakt wydaje się być oczywisty, to jednak wciąż niezmiernie mała liczba firm posiada wyspecjalizowane oddziały, które doświadczone są w przedmiocie marketingu oraz reklamy. Taki stan rzeczy nie jest właściwy, dlatego że w wielu wypadkach pomimo posiadania bardzo dobrej jakości produktów, czy również oferowania usług pochodzących od fachowców nie jesteśmy w stanie dostatecznie wypromować własnej marki.


Wartość użytkowa opakowania to z pewnością podniesienie estetyki i jakości danego produktu. Jednocześnie, takie opakowanie po zużyciu produktu pozostanie w domu konsumenta i otrzyma tak zwane „drugie życie”. Umożliwia to na częstszy kontakt konsumenta z marką, bardziej znaczną świadomość jej istnienia, a również wzrost rozpoznawalności produktu spośród konkurencji. Z innej strony użyte kolory i typografia bardzo zapadają w pamięć, jednak tu już wchodzimy na obszar następnej funkcji opakowania – reklamowa.

opakowanie telewizora plazmowego
Oprawcowane przez: Mike Mozart
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Tego typu funkcja ma za zadanie, aby wyróżnić produkt, umożliwiają to elementy werbalne, czyli slogan, etykieta, oraz niewerbalne, czyli symbole, kształt i grafika. Dzisiaj, jak przekonują specjaliści, bardziej pewnie działają elementy niewerbalne, ponieważ znaczna ilość informacji, jakie odbiera człowiek dostaje się do niego właśnie tą drogą. To właśnie one najmocniej wpływają na opinie i postawy, a co najważniejsze, na decyzje o zakupie. Pamiętajmy więc, aby o opakowaniu myśleć podobnie, jak o produkcie. Bo co z tego, że mamy najlepszy produkt, jak nikt go nie wybiera przez źle zaprojektowane opakowanie. Szata może nie zdobi człowieka, lecz opakowanie z pewnością zdobi każdy produkt.
2018-08-06 12:10
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.